Söderhamn Vs. Stockholm

Söderhamn:

Positiva saker:
  • Det tar bara 5 min vart du än ska med bil, moppe i staden.
  • Det är gång avstånd till allt, verkligen allt.
  • Om man vill träffa någon är det väldigt lätt att träffa på den på stan/ute.
  • Söderhamns kommun tänker mycket på ungdomarna.
  • Strömmingsleken
Negativa saker:
  • En liten stad, och alla vet allt om en själv.
  • Finns inte så mycket att göra. Ahuset stänger 12 på helgerna och sen? Alla 18 + kan ju så klart gå på krogen, men vi som inte e 18 då?
  • Bussjävlarna går typ aldrig, det går en i timmen hem till mig och den sista går 4. Sen går nästa 21 och det är den alldra sista.
  • 100 gånger kallare än i Sthlm på vintern.
  • Det finns inga roliga affärer, stan tar 5minuter att gå igenom.
Söderhamn gillar jag faktiskt mycket på sommaren :)
Stockholm:

Positiva saker:
  • En stor och vacker stad
  • Mycket folk, det finns alltid någon ute
  • Tunnelbana
  • Mycket affären och utbud, olika ställen att åka till
  • Bussarna går ofta
  • Om man inte har nått att göra kan man bara åka in till stan för nått har alltid öppet.
  • Snyggare dialekt
  • Gröna Lund och Skansen
Negativa saker:
  • Fullt och trångt på bussar och tunnelbanor
  • Svårre att komma in på gymnasiet, eftersom det är många som söker
  • Många fjortisar
  • Det kan ta lång tid att ta sig till andra sidan stan
  • mycket trafik = jag skulle aldrig köra bil där.
  • vi blir kallade "nollåttor"
Stockholm är också fint på sommaren :)
Stockholm jag kommer tillbaka snart! :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Verkar som om Stockholm leder ligan, kan det verkligen vara så????

2010-04-14 @ 23:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0